Полтавський транспорт: унікальність та спільні риси

Полтавський транспорт: унікальність та спільні риси

Транспортна карта міста:

У місті, як і у багатьох обласних центрах, працює сайт спостережень за транспортом у місті. Сайт map.citubus.pl.ua запустили наприкінці 2014 року. Диспетчеризацію міських маршрутів проводить «Трек сервіс контроль». Для користувачів розробники передбачили функцію «Загублені речі», де можна дізнатись про долю забутих у транспорті речей. Перевізникам сайт пропонує звіт про пересування підконтрольних їм транспортних засобів. Також тут є розділ «Небажані працівники», де перевізники можуть обмінюватись інформацією про недобросовісний персонал (водіїв, кондукторів, тощо). Щомісячно з перевізників стягується плата за надані послуги – 320 гривень за кожну одиницю на маршруті.

3.indd

Автобуси:

img_8368

У Полтаві, як пишуть в місцевих ЗМІ, існує проблема з перевізниками, тому що на деяких маршрутах одночасно працюють легальні та нелегальні перевізники. З токи зору самих якості перевезень, Полтава має перевагу перед іншими містами тим, що тут є багато автобусів великої місткості. Шведів та полтавчан об’єднує навіть транспорт. Левова частка цих автобусів – це шведські Saffle. Вони та багато інших були привезені з шведських фірм місцевих перевізників.

Аеропорт:

Доволі недавно керівництво місцевого аеропорту оголосило про наміри відновити свою повноцінну діяльність та запустити перспективні напрямки – Єгипет, Туреччина, ОАЕ, Греція і, не виключено, – Одеса та Львів.

Нажаль повноцінному запуску свого летовища заважає той факт, що місто відносно посередині між Києвом та Харковом, де є повноцінні діючі аеропорти.

Тролейбуси:

????????????????????????????????????

Середній вік полтавського електротранспорту є відносно невеликим, порівняно з іншими. В депо тролейбусів понад 60. Базовою моделлю тролейбуса є Дніпровський ЮМЗ-Т2, але з 2011 року Полтава взяла курс на купівлю тролейбусів Богдан Т701.10 з низьким рівнем підлоги. На сьогодні у місті таких є 10 штук. До речі електротранспорт у місті є популярним, а квитки на проїзд своїм виглядом переносять вас у ті часи, коли нам видавали квитки як з рулона, відриваючи по одному. Станом на 2014 рік (новіших даних не знайшов), було перевезено 45 754,2 тис. пас. Недавно місто оголосило тендер на поставку 5 тролейбусів для підприємства. Історія цього тендеру доволі цікава – 10 жовтня КП «ПолтаваЕлектроАвтоТранс» уклало договір про купівлю тролейбусів Богдан Т701.17, загальною вартістю 24,5 млн. грн. (4,94 млн. грн./ шт.). На нього подались три фірми. Саме тут і вся цікавість – перша це сам виробник тролейбусів, друга – їх продавець, третя – програшна з непідходящими за умовами тендеру тролейбусами (як кажуть транспортні експерти, в вимогах до тролейбусу прописали деталь, за якою фірма «Сіті Транспорт Груп», або звичний для нас ЛАЗ, за якою цей тролейбус не підходив, а саме наявність незалежної підвіски).

Залізниця:

dsc_0984

Важлива деталь – рельєф міста зумовив побудувати колію таким чином, що вона стала найдовшою об’їзною колією міста серед усіх обласних центрів – уявіть собі, ви заїжджаєте у місто, потім поїзд прямує далеко на північ, звідти повертається назад і прямує у східному напрямку. У місті є два повноцінні залізничні вокзали, а місто сполучає з столицею зручні швидкісні поїзди класу «Інтерсіті +».

Володимир Антків

TAGS: